Miły głos i niższa cena przedstawianej oferty abonamentu, zazwyczaj przekonuje nas do zmiany dotychczasowej umowy korzystania z telefonu stacjonarnego.
Podająca się za pracownika telekomunikacji osoba, po namówieniu nas na podpisanie umowy, informuje, że wysyła kuriera do naszego domu. Podpisujemy umowę i zaczynają się problemy – tak w skrócie można opisać zachowanie pewnej firmy, która, po prostu, chce wyłudzić od nas pieniądze.
Do naszej redakcji docierają informacje od mieszkańców naszego regionu, że dzwonią do nich osoby podające się za pracowników telekomunikacji i przedstawiają nowe, promocyjne oferty abonamentu. Po sprawdzeniu okazuje się, że Telekomunikacja Polska S.A. nie ma nic wspólnego z takim telefonem i ofertą. Wszystko za sprawą podobnie brzmiącej nazwy firmy, niedoinformowaniu klientów i zatajeniu wielu istotnych szczegółów przez naszego rozmówcę. Jeśli już przyjedzie do naszego domu kurier z umową, przed jej podpisaniem zwróćmy uwagę czy znajduje się na niej logo Telekomunikacji Polskiej S.A. Jest ono dobrze widoczne na każdym dokumencie. Dodatkowo, sprawdźmy czy osoba podająca się za pracownika posiada odpowiedni identyfikator. Kolejna sprawa, to fakt posiadania przez firmę naszych danych osobowych, jeśli jesteśmy jej klientami. Pracownik TP nie będzie więc nas pytał o nasze dane osobowe i wysokość poprzednich rachunków.
Podpisanie umowy z innym operatorem, w czasie trwania poprzedniej umowy z inną firmą, skutkuje koniecznością zapłacenia kary za zerwanie umowy przed terminem jej zakończenia – o tym nowy operator nie informuje. To jednak nie jedyny problem. Nasz telefon może nie działać poprawnie.
Telekomunikacja Polska S.A. uruchomiła specjalną, bezpłatną infolinię 800 500 005. Dzwoniąc pod ten numer, klienci TP mogą zweryfikować autentyczność osoby podającej się za przedstawiciela TP oraz autentyczność przedstawionej oferty. Można również skierować pytanie drogą mailową: uczciwa.konkurencja@telekomunikacja.pl.
Bądźmy czujni, nie pozwólmy oszukać siebie i naszych bliskich.
MM
Dodaj komentarz